| English to Norweigan Translations | |
|
|
Author | Message |
---|
Tothian President & Founder of the Heroes Network
Posts : 5877 Join date : 2011-10-12 Titles : Real Life Superhero, Marine Corps Veteran, Warrior Mission : Serve God, fight evil, protect people, help the Real Life Superhero Community
| Subject: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:00 am | |
| English Greetings | Norwegian Greetings: | Hi! | Hei! | Good morning! | God morgen! | Good evening! | God kveld! | Welcome! (to greet someone) | Velkommen! | How are you? | Hvordan har du det?/Hvordan går det? | I'm fine, thanks! | Jeg har det bra takk/Det går bra takk | And you? | Enn med deg? | Good/ So-So. | Bra/Passe bra | Thank you (very much)! | (Tusen) Takk! | You're welcome! (for "thank you") | Vær så god! | Hey! Friend! | Hei! Venn! | I missed you so much! | Jeg savnet deg så mye! | What's new? | Hva skjer? | Nothing much | Ikke mye | Good night! | God natt! | See you later! | Ser deg senere!/Sees senere! | Good bye! | Hadet bra! |
| |
|
| |
Posts : 5877 Join date : 2011-10-12 Titles : Real Life Superhero, Marine Corps Veteran, Warrior Mission : Serve God, fight evil, protect people, help the Real Life Superhero Community
| Subject: Re: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:01 am | |
| Asking for Help and Directions |
| I'm lost | Jeg har gått meg bort | Can I help you? | Kan jeg hjelpe deg? | Can you help me? | Kan du hjelpe meg? | Where is the (bathroom/ pharmacy)? | Hvor er (toalettet/apoteket)? | Go straight! then turn left/ right! | Gå rett fram! Snu så til venstre/høyre! | I'm looking for john. | Jeg leter etter | One moment please! | Et øyeblikk! | Hold on please! (phone) | Vent litt, er du snill! | How much is this? | Hva koster denne? | Excuse me ...! (to ask for something) | Unnskyld meg ...! | Excuse me! ( to pass by) | Unnskyld meg ...! | Come with me! | Bli med meg! |
| |
|
| |
| Subject: Re: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:02 am | |
| How to Introduce Yourself Do you speak (English/ Norwegian)? | Snakker du engelsk/ norsk? | Just a little. | Bare litt | What's your name? | Hva er navnet ditt? | My name is ... | Mitt navn er ... | Mr.../ Mrs.…/ Miss… | Herr ... / Fru ... | Nice to meet you! | Hyggelig å møte deg | You're very kind! | Du er veldig snill | Where are you from? | Hvor er du fra? | I'm from (the U.S/ Norway) | Jeg er fra ... | I'm (American) | Jeg er amerikansk | Where do you live? | Hvor bor du? | I live in (the U.S/ Norway) | Jeg bor i ... | Did you like it here? | Liker du deg her? | Norway is a wonderful country | ... er et fint land | What do you do for a living? | Hva er det du jobber med? (What do you work with?) | I work as a (translator/ businessman) | Jeg jobber som oversetter (translator) | I like Norwegian | Jeg liker (Norsk) | I've been learning Norwegian for 1 month | Jeg har lært (Norsk) i en måned. | Oh! That's good! | Oh! Det er bra! | How old are you? | Hvor gammel er du? | I'm (twenty, thirty...) years old. | Jeg er (tyve, tretti..) år gammel. | I have to go | Jeg må gå. | I will be right back! | Kommer straks tilbake. |
| |
|
| |
| Subject: Re: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:03 am | |
| Wish Someone Something |
| Good luck! | Lykke til! | Happy birthday! | Gratulerer med dagen! | Happy new year! | Godt nytt år | Merry Christmas! | God jul | |
Congratulations! | Gratulerer | Enjoy! (for meals...) | (We don't really say this) | I'd like to visit Norway one day | Jeg har lyst til å besøke Norge en dag | Say hi to John for me | Si hei til John for meg | Bless you (when sneezing) | Prosit | Good night and sweet dreams! | Godt natt og drøm søtt |
| |
|
| |
| Subject: Re: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:04 am | |
| Solving a Misunderstanding |
| I'm Sorry! (if you don't hear something) | Unnskyld? | Sorry (for a mistake) | Unnskyld / Beklager | No Problem! | Ikke noe problem | Can You Say It Again? | Kan du si det igjen? | Can You Speak Slowly? | Kan du snakke sakte? | Write It Down Please! | Skriv det ned er du grei. | I Don't Understand! | Jeg forstår ikke | I Don't Know! | Jeg vet ikke | I Have No Idea. | Jeg har ingen anelse. | What's That Called In Norwegian? | Hvordan sier man det på norsk? | What Does "gato" Mean In English? | Hva betyr "lingua" på engelsk? | How Do You Say "Please" In Norwegian? | Hvordan sier man "please" på norsk? | What Is This? | Hva er dette? | My Norwegian is bad. | Norsken min er dårlig. | I need to practice my Norwegian | Jeg trenger å øve på norsken min/Jeg må øve på norsken min. | Don't worry! | Du trenger ikke bekymre deg (You don't need to worry) |
| |
|
| |
| Subject: Re: English to Norweigan Translations Mon Dec 19, 2011 7:05 am | |
| Norwegian Expressions and Words |
| Good/ Bad/ So-So. | Bra / Dårlig / Så-så | Big/ Small | Stor / Liten | Today/ Now | I dag / Nå | Tomorrow/ Yesterday | I morgen / I går | Yes/ No | Ja / Nei | Here you go! (when giving something) | Værsågod | Do you like it? | Liker du det? | I really like it! | Jeg liker det veldig godt! | I'm hungry/ thirsty. | Jeg er sulten / tørst | In The Morning/ Evening/ At Night. | Om morgenen / kvelden / natta | This/ That. Here/There | Dette / Det. Her / Der | Me/ You. Him/ Her. | Meg / Deg. Han / Henne | Really! | Virkelig? (Means real) | Look! | Se! | Hurry up! | Kjapp deg! | What? Where? | Hva? Hvor? | What time is it? | Hva er klokken? | It's 10 o'clock. 07:30pm. | Klokken er 10. | Give me this! | Gi meg denne! | I love you! | Jeg elsker deg | I feel sick. | Jeg føler meg syk | I need a doctor | Jeg trenger en doktor | One, Two, Three | En, To, Tre | Four, Five, Six | Fire, Fem, Seks | Seven, Eight, Nine, Ten | Syv, Åtte, Ni, Ti |
| |
|
| |
Sponsored content
| Subject: Re: English to Norweigan Translations | |
| |
|
| |
| English to Norweigan Translations | |
|